Mattias Nilsson ny försäljningschef för Mercedes-Benz lastbilar i Sverige

Mercedes-Benz Sverige AB  har utsett Mattias Nilsson till ny försäljningschef för Mercedes-Benz lastbilar i Sverige. Mattias Nilsson har haft olika befattningar inom företaget de senaste elva åren, senast som chef för TruckStore och Used1 i Helsingborg - Mercedes-Benz hantering av begagnade last- och transportbilar.

– Det är med stor glädje jag hälsar Mattias Nilsson välkommen som försäljningschef, säger Markus Denzler, försäljningsdirektör för Mercedes-Benz kommersiella fordon i Sverige och Danmark, och han fortsätter:

–  Mattias börjar vid en för oss viktig tidpunkt. Lanseringen av nya Actros har just inletts med mycket positiv respons och stor efterfrågan. Snart kommer den helt nya lastbilen Antos, som är framtagen för distributionssegmentet. Det händer mycket spännande just nu.

Mattias Nilsson, 34, har ett hjärta som länge klappat för Mercedes-Benz.

–  När man som jag, kommer från en åkarfamilj och har vuxit upp med Mercedes lastbilar så känns det som en härlig utmaning att få det här jobbet när vi har så många och spännande bilar på väg in på marknaden, säger Mattias Nilsson.

För mer info:

Lalenya Tedfors