Mercedes-Benz bästa generalagent för fjärde året i rad

I Generalagentsenkäten, GA-enkäten, har Mercedes-Benz Sverige AB för fjärde året i rad utsetts till landets bästa generalagent av sina återförsäljare. Enkäten görs av Motorbranschens Riksförbund, MRF, för 19:e året i rad och den innehåller 128 frågor som berör alla kontakter återförsäljarna har med sin generalagent.

– Mercedes-Benz har ökat försäljningen och stärkt positionerna på den svenska marknaden de senaste åren, säger Jörg Himmelmann, vd på Mercedes-Benz Sverige AB. En viktig förklaring är det förtroendefulla samarbetet med våra återförsäljare.

Mercedes-Benz resultat i GA-enkäten har successivt förbättrats. 2008 inleddes ett arbete för att förbättra samarbetet med återförsäljarna som har gett mycket positiva resultat.

– Återförsäljarnas arbete är en av de viktigaste ingredienserna för att skapa en positiv upplevelse av Mercedes-Benz hos våra kunder, fortsätter Jörg Himmelmann. Jag vill rikta ett tack till alla återförsäljare och personalen på generalagenten för ett riktigt bra arbete.

Per Johansson, vd på MRF (Motorbranschens Riksförbund) kommenterar förstaplatsen:

– Mercedes har fått ihop ett sätt att jobba med återförsäljarna som är bra och stabilt. I år har man dessutom förbättrat resultatet ytterligare.

Hela undersökningen finns på www.ga.mrf.se

Per Johansson, vd på MRF (Motorbranschens Riksförbund)