Mercedes-Benz Fashion Week Stockholm igång - skandinaviskt mode visas i Kungsträdgården

www.mercedespress.info På måndagen inleddes Mercedes-Benz Fashion Week Stockholm. Ett 70-tal journalister från hela världen samlades på Berns hotel, som arrangerar modeveckan. Det är första gången Mercedes-Benz går in som titelsponsor och därmed ger modeveckan sitt namn. - Fashion Week har visat sig vara en utmärkt form för att nå vissa kundgrupper och för att lyfta fram vårt varumärke i sammanhang som fokuserar på mode, stil och formgivning. Vi når ut till en yngre, livsstilsorienterad publik, säger Roelof Lamberts, ansvarig för Fashion Week på Mercedes-Benz Sverige AB, och han fortsätter: - För mig var det en fantastisk upplevelse att se den internationella journalistkåren samlat och presentera vårt engagemang för Mercedes-Benz nära samarbete med modeindustrin.

Det första priset delades 2008 ut till Nhu Duong. Hon har sedan dess etablerat sig inom modevärlden. 2009 års pristagare, Helena Quist, visade tidigare i år sin kollektion i Mercedes Benz Fashion Pavilion.

För ytterligare information: Sverker Dahl +46 705 91 55 00 e-post: sverker.dahl@daimler.com

Mer information och högupplösta bilder på www.mercedespress.info