Mercedes självkörande bil får designpris

Den globala designtävlingen Red Dot utsåg Mercedes-Benz självkörande konceptbil ”F015 – Luxury in Motion” till vinnare när årets pristagare utsågs i Singapore.

Den självkörande konceptbilen Mercedes-Benz ”F015 – Luxury in Motion” som gjorde succé på Almedalsveckan och i Båstad under sommaren, fick den prestigefyllda utmärkelsen ”Red Dot: Best of the Best” för banbrytande design. Bilen tar fasta på de nya möjligheter som ges när ingen behöver köra bilen och inredningen kan utformas som en lounge. Bilen har också förmågan att ”prata” med sin omgivning, med bland annat LED-ljus i fronten och högtalare på utsidan.

Läs mer här:

Mercedes-Benz Sverige AB är den officiella importören av Mercedes-Benz i Sverige. Företaget ingår i den globala bilkoncernen Daimler, som har huvudkontor i Stuttgart, Tyskland.