Moderniserad E-Klass nästa år. Ny exteriör, interiör och teknik.

Under våren kommer Mercedes-Benz E-Klass i en moderniserad version.
Uppdateringen spänner över alla fält. Karossen har fått ny fram- och bakparti samt sidolinjer. För första gången har E-Klass Avantgarde stjärnan mitt i grillen medan övriga E-Klass har den på motorhuven.

Elva nya system erbjuds för att göra körningen lugnare och säkrare. Bland mycket annat kan E-Klass 2013 som första bil i världen förses med system som dels motverkar påkörning bakifrån, dels minimerar risken för personskador och följdolyckor när olyckan är ett faktum.

Motor- och växellådssidan kännetecknas av ytterligare sänkt förbrukning och därmed koldioxidutsläpp. De positiva resultaten tillskrivs en förfinad teknik av den direkta insprutningen och effektivare användning av turbo.

Mercedes nya E-Klass kommer till Sverige i april. Priserna är inte fastställda i skrivande stund.

PR Man Mercedes-Benz Sverige AB

Sverker Dahl