Ola Salo, Niklas Ekstedt och Nisse Edwall medverkar i tvodd:

Kändisarnas urbana smultronställen avslöjas i Mercedes nya tv-serie

Tvodd on Wheels - jakten på det bästa - är en webb-tv-serie som handlar om att utforska oupptäckta delar av stan. Programledaren Nisse Edwall kommer åka runt i en sprillans ny Mercedes-Benz CLA Shooting Brake och gästas av en rad urbana profiler som delar med sig av sina smultronställen och delvis okända intressen. I Tvodd on Wheels kommer vi att få lära känna gästerna på ett sätt vi tidigare inte gjort.

Under resans gång kommer vi bland annat få djupdyka i The Ark-sångaren Ola Salos fascination för serietidningar, följa med den prisade designern Ida Sjöstedt besöka sin dolda pärla i Tensta och se när Flippin Burger-grundaren Jon Widegren tar med programledaren ut på iskalla Mälaren. Andra personer som gästar tvodden är stjärnkocken Niklas Ekstedt, grammisnominerade Felipe Leiva Wenger från Ison & Fille, sociala entreprenören Leo Razzak och komikern Moa Svan.

– För lanseringen av nya Mercedes-Benz CLA Shooting Brake ville vi hitta ett sätt att lyfta fram bilen i en urban miljö mot en yngre målgrupp, säger Victoria Heindorff-Meuller, marknadschef på Mercedes-Benz. Med Tvodd on Wheels tycker jag dessutom att vi lyckas överraska i vår kommunikation, vilket är något vi hela tiden strävar efter.

Programledare är Nisse Edwall som jobbat med radio och TV i snart 10 år. Han inledde sin programledarkarriär med MTV-talkshowen Hej kom och hjälp mig 2006 och är bland annat känd från frågesportprogrammet Bullseye på TV4 samt Ligga med P3 och Nisses Fredag i P3. Idag driver han dessutom Pappapodden och Pappabloggen på Mama tillsammans med Manne Forssberg.

– Kommunikationen inom bilbranschen har länge varit ganska traditionell, fortsätter Victoria Heindorff-Meuller. Med tvodden vill vi tillvarata möjligheterna de nya kanalerna erbjuder och samtidigt positionera Mercedes-Benz som ett ungt och innovativt varumärke.
De första tre avsnitten släpps idag den 27 mars och går att se på www.tvoddonwheels.se.

Fler högupplösta bilder på www.mercedespress.info

För mer information, vänligen kontakta:

Victoria Heindorff-Meuller
Marknadschef, Mercedes-Benz Sverige