Överblicka yrkesfordonets kostnader – Mercedes-Benz lanserar CharterWay

220 000 avtal är

redan tecknade

I samband med lastbilsmässan på ELMIA i augusti, introducerar Mercedes-Benz Sverige AB första steget i en helhetslösning för att ägaren till transport- och lastbilar skall ha kontroll över kostnaderna.

Systemet är uppbyggt i tre steg:

• service- och reparationsavtal

• service- och reparationsavtal samt leasing

• korttids- eller långtidshyra för redan färdigbyggd eller specialbeställd bil

- Vi befinner oss i ett uppbyggnadsskede med CharterWay. På ELMIA presenterar vi det första steget. Avtalet innehåller en rad för bilägaren viktiga komponenter. Under en begränsad tidsperiod kommer en del av det, CharterWay Service Leasing Complete, att erbjudas till ett synnerligen attraktivt pris för vissa modeller, säger Jens Tittel, ansvarig för CharterWay-erbjudandet.

Med CharterWay kan bilägaren överblicka kostnaderna utan kapitalbindning och avtalen kan skräddarsys in i minsta detalj. Utöver att bilköparen kan plocka från en meny av service- och reparationspunkter kan, under rubriken CharterWay Rental, fordon hyras från en dag till flera år.

CharterWay erbjuds redan i många europeiska länder och i skrivande stund har 220 000 avtal tecknats. Sverige-introduktionen på ELMIA är startskottet på en successiv uppbyggnad av erbjudandet. Från introduktionen ingår många Mercedes-bilar, inklusive den helt nya, kompakta transportbilen Mercedes Citan, som inom kort börjar säljas på den svenska marknaden.

Mercedes-Benz Sverige AB är landets största importör av yrkesfordon. Chefen för Mercedes-Benz Transport- och lastbilsdivision i Sverige, Markus Denzler, ser introduktionen av CharterWay som ett viktigt steg för att stärka märkets position på marknaden.

För ytterligare information:
Sverker Dahl +46 705 91 55 00
e-post: sverker.dahl@daimler.com

PR Man Mercedes-Benz Sverige AB

Sverker Dahl

Mail: sverker.dahl@daimler.com

Phone: 46 40 671 84 71
Fax: 46 40 671 84 70

Bland modellerna som ingår I CharterWay finns Mercedes-Benz nya transportbil Citan, som introduceras på svenska marknaden i höst.
Bildtext;