Premiär för nya E-Klass och Mercedes me. 7 april, kl 09.00, Mall of Scandinavia

• Nya Mercedes-Benz E-Klass
  • Sverigepremiär för Mercedes me med unika uppkopplade funktioner
  • Presentation av helt ny undersökning om svenskarna och uppkopplade bilar
  • Träffa Björn Hauber, ny vd för Mercedes-Benz Sverige

Nya Mercedes-Benz E-Klass har svensk premiär den 9 april. Det är en bil med en helt unik teknisk nivå, inte minst när det gäller de självkörande funktioner.

Dessutom en interiör i en klass för sig själv med dubbla widescreens och touchpads på ratten.

I samband med introduktionen av E-Klass har vi också Sverige-premiär på Mercedes me. Ett system som gör det möjligt att via datorn eller appen avläsa bilens status och styra olika funktioner.

Mercedes me gör det möjligt att uppdatera funktioner som kartor på distans, du kan lägga in platser i navigatorn innan du sätter dig i bilen och du kan parkera bilen i en trång parkeringsruta utan att behöva sitta i den. Mercedes me är också först med Car-to-X-funktioner där det är möjligt att kommunicera trafikinformation mellan olika fordon.

Nu vill vi ge dig möjlighet att bekanta dig med nya E-Klass och Mercedes me.

Du kommer att få lära dig om de unika funktionerna i praktiken. Vi presenterar också en helt ny undersökning om hur svenskarna ser på uppkopplade bilar. Ta också chansen att provköra landets första E-Klass som är klara för trafik. Dessutom har vi flera andra nyheter på plats. Så snart du anmält dig får du en länk där du kan boka in dig på en provkörning.

Anmäl dig till inger@genberg.se senast den 4 april.

Tid: 7 april 09.00, frukost serveras från 08.30. Presentationen tar cirka 30 minuter.

Plats: Mall of Scandinavia, plan 1 vid Starbucks

Gå in via Stjärntorget, Solna eller från Parkeringsgaraget. Lättast från Plan 2.

Fri parkering finns på plan 2