PROVKÖR TUNGA MERCEDES-BENZ!

• Outslitlig koppling - TRC
  • Hydrauliskt inkopplingsbar framhjulsdrift - HAD
  • Säkerhetslastbilen Econic

Den 17 mars har du möjlighet att provköra hela Mercedes-Benz program av tunga lastbilar hos Training Partner vid Arlanda.
Allt från långfärdsbilen Actros till lastbilen som är kung när asfalten slutar - Arocs.
Dessutom Sveriges mest sålda distributionslastbil - Atego.

Du kommer också ges möjlighet att köra lastbilen som du går in lika lätt som i en buss - biogasdrivna Econic.En lastbil som dessutom har siktförhållanden som gör att risken för olyckor med oskyddade trafikanter minskar markant.

Off-road i tunga klassen!

Vi har också förberett en bana där du får känna på några helt unika off-roadfunktioner: Bland annat den outslitliga Turboretarderkopplingen TRC, som låter dig starta i backe med full last utan att slita på lameller…
Eller den hydrauliskt inkopplingsbara framhjulsdrivningen HAD som ger drivning fram med en knapptryckning.

Vi lovar dig en härlig och rolig dag i den tyngsta klassen!

Vi börjat klockan 10.00 och håller på till 16.00 och då kan själv välja när på dan det passar just dig bäst. Men räkna med att spendera minst två timmar.

Anmäl dig till mig på mail nedan, senast på fredag den 11/3 och berätta när du vill komma.