Svenska priser för C-Klass Cabriolet klara

I våras visades den första öppna versionen någonsin av Mercedes C-Klass. Nu är det säljstart i Sverige och priserna börjar på 431.900  kronor.

Fler bilder och mer info på www.mercedespress.info

Med nya C-Klass Cabriolet lanserar Mercedes sin tredje fyrsitsiga öppna modell efter E-Klass och S-Klass. Liksom de två andra modellerna har C-Klass Cabriolet klassisk sufflett, vilket bland annat gör bagageutrymmet med nedfällt tak betydligt rymligare än i bilar med ”plåtcab”.

Suffletten kan fällas upp och ner i farter upp till 50 km/tim på ca 20 sekunder, och kan fås i fyra olika färger - svart, mörkblått, mörkbrunt och mörkrött.
Som tillval (2.900 kr) kan den också fås med akustiksufflett som gör bilen lika tyst som motsvarande bil med fast tak.

Alla C-Klass Cabriolet har AIRSCARF med utblås av varm luft i nackstöden, samt AIRCAP som gör att luften leds över den öppna kupén och minskar både drag och ljudnivå avsevärt.

C-Klass Cabriolet kostar från 431.900 kronor (C 180). Snålast är C 220 d som klarar sig på från 0,39 l/milen. Bilen kommer också i tre olika AMG-utföranden: Mercedes-AMG C43 4MATIC (V6/367 hk), Mercedes-AMG C63 (V8/467 hk) och Mercedes-AMG C63 S (V8/510 hk).

Prislistor och fler bilder på www.mercedespress.info