Mercuri Urval etablerar dotterbolag i Brasilien

Report this content

Mercuri Urval etablerar dotterbolag i Brasilien Mercuri Urval har etablerat ett dotterbolag i Brasilien och finns nu representerat i 21 länder. Etableringen sker för att öka företagets närvaro på en expansiv marknad samtidigt som internationella kundföretag nu får utökad regional service. - Genom att Mercuri Urval nu etablerar ett kontor i Brasilien kan vi ge internationella företag en utökad service. Vi finns nu representerade i 21 länder vilket är en enorm styrka och service gentemot våra kunder. Vid sidan om de internationella kunderna kommer vi på sedvanligt sätt arbeta utifrån en regional plattform, säger Per-Olof Andersson, VD för Mercuri Urval Sverige. - Mercuri Urval är idag världsledande och etableringen i Brasilien är ett naturligt steg i vår utveckling. Det finns ett behov från kunder att vi ska finnas representerade i regionen, både från lokala och internationella företag, säger Harald Torninger för Mercuri Urval International. Dirk Schwenkow blir VD för Mercuri Urval Brasilien med huvudkontor i Sao Paulo. Schwenkow kommer närmast från Mercuri-Urval/Tyskland och har tidigare erfarenhet som företagsledare på internationell nivå. För ytterligare information: Per-Olof Andersson, VD, Mercuri-Urval, tel 08-506 450 00 eller E-post:. per-olof.andersson@mercuri-urval.se Mercuri Urvals insatser medverkar till att skapa resultat i det avgörande samspelet mellan marknad, organisation och människor. Mercuri Urval ser till att kunden genom sina medarbetare väsentligt ökar sin konkurrenskraft och framgång. Mercuri Urval som grundades 1967 är marknadsledande och har 1200 medarbetare i 21 länder med en omsättning på ca 2 miljarder SEK. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/27/20001027BIT00690/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/27/20001027BIT00690/bit0002.pdf