Eterra levererar utrustning till infrastrukturen för nytt mailsystem till Telia

Eterra levererar utrustning till infrastrukturen för nytt mailsystem till Telia Telia har valt Compaq som hårdvaruleverantör och Eterra som återförsäljarkanal till Telia när en standardisering sker av mailmiljön, till Microsoft Exchange 2000. Överenskommelsen innefattar leverans av hårdvara för Exchange och omfattar cirka 16000 användare. Affären är värd cirka 14 miljoner kronor. Affären genomförs efter det att en testmiljö som levererades i januari, nu har utvärderats och godkänts av Telia. "Compaq erbjuder Telia ett helhetsåtagande där Eterra genom sin goda relation med Telia IT-service levererar hårdvaran och tjänster för plattformen. Då affären är stor och mycket betydelsefull, är en stark partner som Eterra av vikt för ett lyckat genomförande" säger Dan Lindqvist, Business Segment manager, Telco på Compaq. "Affären är strategiskt viktig för Eterra. Den innebär också att vi stärker och fördjupar vår sedan tidigare goda relation med Telia." säger Steinar Sönsteby, vd på Eterra. För mer information kontakta: Eterra: VD Steinar Sönsteby, tel 08-566 230 06 el 0709-27 30 06 steinar.sonsteby@eterra.se Marknadsdirektör Michael Nilsson tel: 08-566 230 15 el 0708- 35 30 15 michael.nilsson@eterra.se Compaq: Business Segment Manager Dan Lindqvist, tel 08-629 80 53 el 0705- 29 80 53 dan.lindqvist@compaq.com Telia: Inköpschef Magnus von Feilitzen tel: 08-707 50 67 el 0702-28 20 99 magnus.m.von-feilitzen@telia.se Eterra designar, bygger och driftar innovativa kommunikationsplattformar. Företaget bildades 2001 och växte fram ur Merkantildata som under lång tid byggt upp en bred kompetens inom IT- området. Eterra har över 3 000 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bland kunderna finns många stora, nordiska företag och organisationer. Målet är att sätta tekniken i ett sammanhang där den bidrar till lönsamhet och konkurrenskraft. För mer information se även www.eterra.se. "Telia är Nordens ledande kommunikationsföretag. Vår idé är att utveckla och driva den absoluta spetstekniken i ett utpräglat mänskligt perspektiv. Vi vill skapa en ny värld där människor kan frigöra sina möjligheter, privat och i arbetet. Omsättning 2000 var 54 064 MSEK och antalet anställda 29 868. Telia är noterat på Stockholmsbörsens A-lista.". ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/30/20010530BIT00620/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/30/20010530BIT00620/bit0001.pdf