Eterra säljer IT-utbildningsbolag till Global Knowledge

Eterra säljer IT-utbildningsbolag till Global Knowledge Eterra säljer sitt dotterbolag Internetworking University till Global Knowledge. Uppgörelsen är ett samarbetsavtal som innebär att Global Knowledge blir Eterras utbildningspartner för Cisco-utbildning. Avtalet gäller från den första juni 2001. "Samarbetet med Global Knowledge är strategiskt för att vidareutveckla Eterras utbildningserbjudande. Vi säkrar en fortsatt hög kvalitet på utbildningarna. Global Knowledge har visat att de har både den organisation och de resurser som krävs för att satsa på kvalitativ Cisco- utbildning" säger Eterras marknadsdirektör Michael Nilsson. "Genom köpet av Internetworking University förbättrar vi våra möjligheter att ge våra uppdragsgivare den bästa Cisco-utbildningen som finns att få på marknaden och stärker samtidigt vår ställning som Sveriges ledande utbildningsleverantör på Cisco-utbildning", säger Anders Oxelcrantz, Business Development Manager på Global Knowledge i Sverige. Global Knowledge är Cisco Learning Solutions Partner (CLSP), och erbjuder ett 20-tal Ciscokurser ändå upp till Cisco Certified Internetwork Expert (CCIE). För mer information kontakta: Michael Nilsson Anders Oxelcrantz, Marknadsdirektör, Eterra BDM , Global Knowledge: Tel: 08-566 230 15 el 0708- 35 30 15Tel: 08-445 16 74 el 070-668 1674 E-post: michael.nilsson@eterra.se E-post: anders.oxelcrantz@globalknowledge.net Om Eterra: Eterra designar, bygger och driftar innovativa kommunikationsplattformar. Företaget växte fram ur Merkantildata som under lång tid byggt upp en bred kompetens inom IT-området. Eterra har över 3 000 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bland kunderna finns många stora, nordiska företag och organisationer. Målet är att sätta tekniken i ett sammanhang där den bidrar till lönsamhet och konkurrenskraft. För mer information se även www.eterra.se. Om Global Knowledge: Global Knowledge är världens största oberoende leverantör av IT-utbildningar. Med mer än 70 utbildningscentra världen över utbildar Global Knowledge över 225 000 personer per år. I Sverige har man kursverksamhet i Stockholm, Göteborg och Malmö. Utbildning erbjuds inom Microsoft, Compaq ASE, OpenVMS och Tru64UNIX, Cisco, Nortel och Red Hat Linux. Global Knowledge har även egna utvecklade kurser inom protokoll, nätverkssäkerhet och tele- och datakommunikation. Utbudet kompletteras av företagsanpassade kurser och interaktiva utbildningslösningar. För mer information se även www.globalknowledge.se Om Internetworking University: Internetworking University är Sveriges äldsta Cisco Certified Training Partner. I kursutbudet ingår även annan IT-utbildning inom främst datakommunikation. Vi har sedan starten satsat på utbildningar av hög kvalitet. Internetworking University har vuxit med över 600% sedan bolaget grundades 1995. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/27/20010627BIT00160/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/27/20010627BIT00160/bit0002.pdf