Diamyds huvudägare utökar teckningsförbindelser

Diamyd Medicals huvudägare Bertil Lindkvist och Anders Essen-Möller utökar sina teckningsförbindelser och avser att fullt ut nyttja sina teckningsrätter.

Bertil Lindkvist och Anders Essen-Möller, båda storägare i Diamyd Medical, har underrättat Diamyd om att de utökar sina respektive teckningsförbindelser till att omfatta samtliga deras teckningsrätter i den fullt garanterade nyemissionen. Detta innebär att den annonserade nyemissionen på 220 miljoner kronor nu har teckningsförbindelser på totalt 108 miljoner kronor från ägarna Bertil Lindkvist, Anders Essen-Möller och Östersjöstiftelsen. Diamyds styrelseordförande Anders Essen-Möller och vd Elisabeth Lindner har under gårdagen tillsammans sålt cirka 76.000 B-aktier. Likviden kommer att användas för att delta i den fullt garanterade nyemissionen. Villkor för nyemissionen i sammandrag • Nyemissionen omfattar högst 3.131.091 aktier, varav högst 157.267 A-aktier och högst 2.973.824 B-aktier • Emissionskursen är 70 SEK per aktie • Varje tjugofemtal (25) gamla aktier berättigar till teckning av sju (7) nya aktier • Företrädesrätt inom respektive aktieslag; därutöver subsidiär företrädesrätt Preliminär tidplan för nyemissionen Extra bolagsstämma - 7 oktober 2009 Sista dag för handel inklusive teckningsrätt - 9 oktober 2009 Avstämningsdag för deltagande i emissionen - 14 oktober 2009 Beräknad dag för offentliggörande av prospekt - 14 oktober 2009 Teckningsperiod 16 – 30 oktober 2009 Handel med teckningsrätter 16 – 27 oktober 2009