Information avseende beslutad frivillig inlösen i Mertiva (tidigare Diamyd Medical)

Informationsbroschyr avseende inlösen av aktier i Mertiva AB (publ), tidigare bolagsnamn Diamyd Medical AB (publ), ("Mertiva") finns från och med i dag tillgänglig på Mertivas hemsida, www.mertiva.se och Remium Nordic AB:s (“Remium”) hemsida www.remium.com. Informationsbroschyren tillhandahålles även på Remiums kontor på Kungsgatan 12-14 i Stockholm eller kan beställas hos Remium på telefonnummer 08- 454 32 00.

Distribution av informationsbroschyren påbörjas den 29 april 2013 till direktregistrerade aktieägare per avstämningsdagen den 25 april 2013.

Sammanfattande tidplan för inlösenförfarandet

30 april – 21 maj 2013 Anmälningsperiod för påkallande av inlösen

30 april – 16 maj 2013 Handel med inlösenrätter på NASDAQ OMX Stockholm

30 april – 10 maj 2013 Anmälningsperiod för courtagefri försäljning om högst 1.000 inlösenrätter

27 maj – 3 juni 2013 Handel i inlösenaktier

Omkring 14 juni 2013 Utbetalning av inlösenlikvid

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Remium: Frågor gällande Inlösen av aktier i Mertiva besvaras av Remium på telefon 08-454 32 00
Mertiva: info@mertiva.se

Om Mertiva
Mertiva AB (tidigare Diamyd Medical) består i huvudsak av en kassa samt innehav i Protein Sciences Corporation och Mercodia AB.

Mertiva-aktien (tidigare Diamyd Medical) är noterad på Nasdaq OMX Small Cap-lista i Stockholm (ticker: DIAM B) samt på OTCQX-listan i USA (ticker: DMYDY) som administreras av Pink OTC Markets och Bank of New York Mellon (PAL).

Mer information finns på www.mertiva.se

Mertiva AB (publ)
Karlavägen 108, SE-115 26 Stockholm, Sverige.
E-post: info@mertiva.se. Org. nr: 556530-1420.