• Mertiva AB/

Information om anmälan för teckning av Diamyd-aktier med stöd av teckningsoption DIAM TO 2B

Anmälan om teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner Diamyd Medical TO 2B skall ske under perioden 16 mars – 17 april 2009. Utnyttjas inte teckningsoptionen inom ovan angiven tid förfaller den utan värde.

I samband med en riktad emission i april 2008 gav Diamyd Medical ut 991 000 stycken teckningsoptioner som handlas på marknadsplatsen First North under namnet DIAM TO 2B. Optionens sista handelsdag på First North är 8 april 2009. Innehav av en (1) teckningsoption berättigar till att teckna en (1) ny aktie av serie B i Diamyd Medical AB till en kurs om SEK 100,00 per aktie, under perioden 16 mars – 17 april 2009. Anmälningssedel för anmälan om teckning av aktier med stöd av teckningsoption DIAM TO 2B kan laddas ner från Bolagets hemsida www.diamyd.com eller beställas av NASDAQ OMX på telefon 08-405 7678. Likvid inbetalas i samband med att anmälningssedeln insändes. Samtliga instruktioner finns på anmälningssedeln. Observera att anmälan om teckning av aktier genom denna anmälningssedel endast kan göras av innehavare av teckningsoptioner registrerade på VP-konto. Kontakta din förvaltare om dina optioner är förvaltarregistrerade. När både anmälan och teckningslikvid inkommit till NASDAQ OMX erhålls interimsaktier. Interimsaktierna kommer inte att listas för handel. En till två veckor efter sista teckningsdagen 17 april, beräknas de nya aktierna vara tillgängliga för handel. För administrativa frågor om teckningsförfarandet hänvisas till: Elinor Rudheim NASDAQ OMX, Corporate Finance Administration, Transactions Services Nordics Direct: +46 8 405 7678 elinor.rudheim@nasdaqomx.com