Utfall av inlösen i Mertiva AB

Aktieägarna i Mertiva AB (publ) ("Mertiva"), tidigare bolagsnamn Diamyd Medical AB, har anmält 5 740 629 aktier i Mertiva för inlösen genom det inlösenerbjudande som avslutades den 21 maj 2013. Totalt kommer en likvid om 114,8 miljoner kronor kontant att överföras till aktieägarna vilket motsvarar 20,00 kronor per inlöst aktie.

Inlösenerbjudandet omfattade totalt 5 915 826 aktier i Mertiva. Vid anmälningsperiodens slut har aktieägarna i Mertiva anmält 5 740 629 aktier i Mertiva för inlösen, vilket motsvarar en anslutningsgrad om 97,0 procent. Efter inlösenerbjudandets fullföljande kommer det totala antalet utestående aktier och röster i Mertiva att uppgå till 23 838 504 aktier och röster.

Handel i inlösenaktier kommer att påbörjas den 27 maj 2013 och avslutas den 3 juni 2013. Inlösenaktier kommer automatiskt att lösas in mot en kontant likvid om 20,00 kronor kontant per inlösenaktie, innebärandes en total likvid om 114,8 miljoner kronor. Utbetalning kommer att ske omkring 14 juni 2013.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Remium: Frågor gällande Inlösen av aktier i Mertiva besvaras av Remium på telefon 08-454 32 00
Mertiva: info@mertiva.se

Om Mertiva
Mertiva AB (tidigare Diamyd Medical) består i huvudsak av en kassa samt innehav i Protein Sciences Corporation och Mercodia AB.

Mertiva-aktien (tidigare Diamyd Medical) är noterad på Nasdaq OMX Small Cap-lista i Stockholm (ticker: MERT) samt på OTCQX-listan i USA (ticker: DMYDY) som administreras av Pink OTC Markets och Bank of New York Mellon (PAL).

Mer information finns på www.mertiva.se

Mertiva AB (publ)
Upplandsgatan 67, SE-113 28 Stockholm, Sverige.
E-post: info@mertiva.se. Org. nr: 556530-1420.