• Metacon AB/

Helbio S.A. har mottagit en order från Pontifical Catholic University of Rio de Janeiro,  Brasilien

Metacon AB dotterbolag Helbio S.A. har fått en order från Pontifical Catholic University of Rio de Janeiro, att uppgradera en processor för etanolbränsle som Helbio levererade till dem för några år sedan. Dessutom innefattar ordern konstruktion av ett elkraftsystem och integration med bränsleprocessorn. Totala ordervärdet är € 36 200.

För ytterligare information, kontakta Christopher Tornblom, på telefon +44 7827 509544 eller e-post info@metacon.se

Metacon är ett internationellt energiteknikbolag med bas i Sverige och säte i Karlskoga, vars övergripande verksamhetsidé är att kommersialisera små- och medelstora energisystem för produktion av vätgas, el och värme från i första hand biogas. Metacons system har utvecklats för att ge maximala fördelar både för samhälle, miljö och ägare.

Denna information är sådan information som Metacon AB (Publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 februari 2019 kl. 09:15 CET.

Dammbrovägen 1, 691 50 Karlskoga

Tfn: 0586-74 00 80 E-post: info@metacon.se