Kraftvärmesystemet hos EDA är installerat och igång

Metacons dotterbolag Helbio meddelar idag att det kraftvärmesystem som tidigare pressmeddelats den 11 april 2019 och den 25 november 2019 är nu installerat och i drift.

Helbio tillkännager att installationen och idrifttagandet av ett H2PS-5-system varit framgångsrikt. Kraftvärmesystemet är installerat på huvudkontoret för EDA (Attiki Natural Gas Distribution Company), som ligger i Lycovrisi, en förort till Aten.

Systemet körs på naturgas och den producerade elektriska kraften levereras till elnätet via DC / AC-konverterare. Systemets drift är baserad på reformerad vätgasproduktion via ångreformering av naturgas med en låg temperatur PEM-bränslecell.

För ytterligare information, kontakta Christopher Tornblom, på telefon +44 7827 509544 eller e-post  info@metacon.se

Ytterligare information finns på https://www.metacon.se | Twitter: @Metaconab |
LinkedIn: www.linkedin.com/company/metaconab