Metacon flyttar huvudkontoret till Örebro

Metacon meddelade idag att de har valt Örebro för sitt huvudkontor.

"Metacon strävar efter att bli en ledande leverantör av teknik och lösningar för lokal produktion av vätgas från naturgas, biogas och andra kolväten", säger VD Chris Tornblom. "Örebro är hem till ett högt internationellt rankat universitet som är känt för högkvalitativ forskning. Örebro lockar en mångfaldig arbetskraft samt erbjuder gedigen tillverkning- och logistikinfrastruktur. Vi är glada att ta vårt huvudkontor till denna växande och kreativa stad."

Det nya kontoret har modern design och ligger centralt i Örebro. Hyresavtalet börjar formellt den 1 januari 2020.

För ytterligare information, kontakta Christopher Tornblom, på telefon +44 7827 509544 eller e-post info@metacon.se

Ytterligare information finns på https://www.metacon.se | Twitter: @Metaconab | LinkedIn: www.linkedin.com/company/metaconab

Metacon AB, Dammbrovägen 1, 691 50 Karlskoga | Tfn: 0586-74 00 80 | E-post: info@metacon.se