Stor uppdatering av WeatherPro för iPhone

Report this content

18 oktober 2012: WeatherPro för iPhone 3.0 lanserar helt nya väderkartor, vädervarningar och mycket mer i denna stora uppdatering. Interaktiva, högupplösta kartor med vädersymboler och stadstemperaturer finns nu tillgängligt för alla WeatherPro-användare. De som har Premium-tjänsten får även tillgång till avancerad data som inkluderar satellitbilder för hela världen, radarprognos för nederbörd och möjlighet att kunna följa åskoväder. Efter att ha lyssnat på feedback från våra kunder har vi nu introducerat vädervarningar som har varit en av de mest efterfrågade funktionerna. I den nya versionen av WeatherPro syns varningar om extremt väder är prognostiserat de kommande tre dygnen.

De nya väderkartorna lanserades först till iPad och har fått ett mycket gott betyg från kunder. Den ökade detaljnivån gör det möjligt att zooma in och då få en mer exakt avläsning på kartorna. De som har Premium-tjänsten kan använda sig av flera lager avancerad väderdata på kartorna, till exempel blixtlokalisering (som ger en överblick över stormar i Europa från de senaste timmarna), radar som visar nederbördstyp (som visar regn, underkylt regn, snö osv.), prognos för nederbördsradar, världsomfattande satellitbilder, lufttryck, temperaturkartor och molnprognoser.

Efter en stor efterfrågan på vädervarningar har nu ett system för detta tagits fram. Nu syns en varning när extremt väder är prognostiserat någon gång under de kommande tre dygnen. Varningen kommer upp i prognosfönstret och de är färgkodade för att representera olika intensitetsnivåer av varningarna. En lättavläst graf och en kort förklaring ger extra information. MeteoGroup fortsätter att utveckla detta varningssystem och fler avancerade funktioner, till exempel en push-tjänst för varningarna, är väntade att komma inom de närmaste månaderna.

WeatherPro för iPhone 3.0 introducerar också ett nytt förbättrat format för prognosinformationen med bland annat ett snapshot av det senast observerade vädret, genväg till radarbilderna, dynamisk korttidsprognos för de kommande 18 timmarna och valbara dagliga sammanfattningar av vädret. En annan ny funktion är ”Min position”, en ny favoritinställning som automatiskt lägger till användarens nuvarande plats i listan med favoriter. Med ”Min position” inställd behöver man aldrig mer söka efter nuvarande ort, vilket är en mycket tacksam funktion om man ofta är på resande fot. Nya vädersymboler är introducerade i uppdateringen som ger WeatherPro ett fräscht utseende och känsla och där finns några användbara tillägg, till exempel att det nu syns direkt om det finns en ny vädernyhet tillgänglig.
För mer information om WeatherPro, besök www.weatherpro.eu/se.

För mer information kontakta:

Ralf Davidsson, VD MeteoGroup Scandinavia
ralf.davidsson@meteogroup.se