Metro International säljer titeln Morning News i Newcastle

Report this content

Metro International säljer titeln Morning News i Newcastle Metro International S.A. (MTROA / MTROB) (Metro International) tillkännagav idag att titeln Morning News, som används för utgivning av Metro International's gratistidning i Newcastle, sålts till Newcastle Chronicle and Journal Ltd, ett bolag inom den engelska tidningsgruppen Trinity Mirror. Som en följd av försäljningen upphör Metro International's verksamhet i Newcastle. Metro International har under året startat utgivning av annonsfinansierade gratistidningar i elva städer i Europa och Syd- och Nordamerika. - Metro-konceptet fokuseras på att lansera och driva tidningen i större städer runt om i världen för att sedan expandera till andra städer i samma länder. Vi avser att fortsätta vår snabba expansion i både nya och existerande marknader, säger Pelle Törnberg, VD och koncernchef Metro International S.A. Morning News lanserades i Newcastle i januari, och har hela tiden haft den minsta upplagan av Metro International's tidningar. Avtalet med Newcastle Chronicle and Journal Ltd är villkorat av godkännande av de engelska konkurrensmyndigheterna. Metro International S.A. ger ut gratis dagstidningar i totalt 18 olika editioner i 14 länder: Stockholm (Metro och Everyday), Göteborg (Metro), Malmö (Metro), Helsingfors (Metro), Prag (Metro), Budapest (Metro), Holland (Metro), Newcastle (Morning News), Zürich (Metropol), Santiago (MTG), Rom (Metro), Philadelphia (Metro) , Toronto (Metro), Buenos Aires (Metro), Milano (Metro) Warszawa (Metropol) och Aten (Metrorama). Metro International S.A.'s A- och B-aktier är noterade på Stockholm Börsinformation, SBI, och på Nasdaq i New York under symbolerna MTROA och MTROB. För ytterligare information, besök www.clubmetro.com, skriv till info@sharedvalue.net eller kontakta: Pelle Törnberg - VD och koncernchef, Metro International +44 (0) 20 7408 0230 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/22/20001222BIT01380/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/22/20001222BIT01380/bit0002.pdf