Preliminära rapportdatum för 2001

Metro International S.A. ("Metro") tillkännagav idag följande preliminära rapportdatum för 2001: Kvartal 4 och helårsrapport 21 februari 2001 Kvartal 1 delårsrapport 26 april 2001 Kvartal 2 delårsrapport 8 augusti 2001 Kvartal 3 delårsrapport 25 oktober 2001 Metro International S.A. ger ut och distribuerar dagliga gratistidningar, med 17 upplagor i 13 länder: Stockholm ('Metro' & 'Everyday'), Göteborg ('Metro'), Malmö ('Metro'), Helsingfors ('Metro'), Prag ('Metro'), Budapest ('Metro'), Holland ('Metro'), Zürich ('Metropol'), Santiago ('MTG'), Rom ('Metro'), Philadelphia ('Metro'), Toronto ('Metro'), Buenos Aires ('PubliMetro'), Milano ('Metro'), Warszawa ('Metro') och Aten ('Metrorama'). A- och B-aktierna i Metro International S.A. är noterade på SBI-listan (Stockholms Börsinformation) och på NASDAQ National Market under symbolerna 'MTROA' och 'MTROB'. För vidare information, skriv till info@sharedvalue.net Metro International S.A. 75, Route de Longwy LU-8080 Bertrange, Luxembourg ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/26/20010126BIT00750/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/26/20010126BIT00750/bit0002.pdf