Sveriges mest lästa morgontidning satsar på motormarknaden

Report this content

SVERIGES MEST LÄSTA MORGONTIDNING SATSAR PÅ MOTORMARKNADEN Metro, Sveriges mest lästa dagliga morgontidning, meddelar idag att Metro Sverige förstärker sitt redaktionella innehåll med inriktning på bil och motor i samtliga editioner av Metro i Sverige. Med start denna vecka börjar Metro bevaka bilmarknaden hårdare än vad tidningen tidigare har gjort. De redaktionella artiklarna kommer att ha konsumentinriktat innehåll om bil och motor som läsarna kommer att ha både nytta och nöje av. Därmed fortsätter tidningen att satsa på journalistik som ligger nära tidningens läsare. Bilar liksom mat och bostäder, som också är områden som tidningen satsar på, är vardagsämnen som angår många av läsarna. Läsarna kommer hitta motormarknaden onsdag och fredag i Metro Stockholm och onsdagar i Metro i Göteborg och Metro i Skåne. Anders Kvarby, VD för Metro i Sverige säger i en kommentar: "Med vår satsning på motormarknaden, både redaktionellt och försäljningsmässigt, tillfredsställer vi både läsare och annonsörer. Av Metro Stockholms 695 000 läsare har 450 000 tillgång till bil i hushållet och det talar sitt tydliga språk". För ytterligare information, besök vår hemsida www.metro.lu, e-mail info@metro.lu eller kontakta: Pelle Törnberg, VD och koncernchef tel: +44 (0) 20 7408 0230 Matthew Hooper, Investor Relations tel: +44 (0) 20 7321 5010 Metro är världens största gratistidning och ger ut 21 utgåvor i 14 länder på 12 språk: Stockholm (Metro), Prag (Metro), Göteborg (Metro), Ungern (Metro), Nederländerna (Metro), Helsingfors (Metro), Malmö (Metro), Santiago (Publimetro), Philadelphia (Metro), Toronto (Metro Today), Rom (Metro), Milano (Metro), Warsava (Metropol), Aten (Metrorama), Montreal (Metro), Barcelona (Metro Directe), Boston (Metro), Madrid (Metro Directo), Köpenhamn (MetroXpress), Paris (Metro) och Marseilles (Metro). Metro International S.A. A- och B-aktier är noterade på NASDAQ och på Stockholmsbörsens O-lista med symbolerna MTROA och MTROB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/11/20020308BIT00830/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/11/20020308BIT00830/wkr0002.pdf