Utgivningen av Everyday upphör

UTGIVNINGEN AV EVERYDAY UPPHÖR Metro International S.A. ("Metro"), den ledande internationella dagstidningsgruppen, tillkännagav idag beslutet att upphöra med utgivningen av Everyday, den gratisutdelade kvällstidningen i Stockholm. Beslutet har tagits för att exklusivt kunna fokusera på att bygga vidare på de stora framgångar Metro har i Sverige och på att fortsätta den aggressiva internationella expansionen. Beskedet kommer samma dag som Metro tillkännagivit ett partnerskap i Toronto, Kanada, där de två gratisutdelade konkurrenterna Metro och Today blir Metro Today från den 1 maj. Inom den senaste tvåveckorsperioden har Metro dessutom lanserats i såväl Montreal, Kanada, som i Barcelona, Spanien. - Vi står fast vid vår aggressiva internationella expansion, det framgår tydligt av de lanseringar som just ägt rum. Den expansionen, liksom utvecklingen för Metro i Sverige och för våra 15 övriga editioner, är det viktigaste för oss. Visst har Everyday levt upp till förväntningarna vad gäller antalet läsare, men det har varit svårare att övertyga annonsörerna än vi hoppats på. Då är det angelägnare att vi lägger vår kraft på Metro, säger Pelle Törnberg, VD och koncernchef Metro International S.A. Den sista utgåvan av Everyday, som lanserades i Stockholm i augusti ifjol, distribuerades i Stockholm idag. Aktierna i Metro International S.A. delades ut till aktieägarna i Modern Times Group MTG AB i augusti 2000. A- och B-aktierna i Metro International S.A. är noterade på OM Stockholmsbörsens O-lista och på NASDAQ National Market under symbolerna MTROA och MTROB. För mer information, se www.metro.lu, skriv till info@sharedvalue.net eller kontakta: Pelle Törnberg - Metro International +44 (0) 20 7408 0230 Matthew Hooper - Investerarinformation +44 (0) 20 7321 5010 Bert Willborg - Pressinformation 070-727 70 22 Metro International S.A. ger ut och distribuerar dagliga gratistidningar, med 18 upplagor i 13 länder: Stockholm (Metro), Göteborg (Metro), Malmö (Metro), Helsingfors (Metro), Prag (Metro), Budapest (Metro), Holland (Metro), Zürich (Metropol), Santiago (MTG), Rom (Metro), Philadelphia (Metro), Toronto (Metro), Buenos Aires (PubliMetro), Milano (Metro), Warszawa (Metro), Aten (Metrorama), Montreal (Metro) och Barcelona (Metro Directo). Metro International S.A. 75, Route de Longwy LU-8080 Bertrange, Luxembourg ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/13/20010313BIT00940/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/13/20010313BIT00940/bit0002.pdf