Metro Modern Media startar resebyrå på nätet

Report this content

Metro International S.A. (“Metro”) meddelade idag att Metro Modern Media lanserar resebyrån Metro Travel för att erbjuda billiga resor till Europas mest populära städer. Metro Travel kommer framförallt att fokusera på att erbjuda ett enkelt och billigt sätt att söka och boka populära hotell i Europa.

Från och med idag kan man på www.metrotravel.com enkelt boka hotell till låga priser i Köpenhamn, Helsingfors, Stockholm, Göteborg och Malmö. Till hösten tillkommer många fler storstäder runtom i Europa. I början av maj lanseras även Metro Travel i Danmark. Till skillnad från andra hotellbokningssajter kommer Metro Travel inte att fylla sin sajt med så många hotell som möjligt. För att göra det enklare för resenärerna att välja har vi i stället valt ut ett begränsat antal hotell i varje stad, noggrant avpassade för olika resenärer. Namnen anger tydligt målgrupperna: Metro Budget, Metro City, Metro Family, Metro Hip, Metro Top Choice osv. ”Metro Travels låga priser ger inte bara svenska resenärer chans till lägre kostnader för hotell och upplevelser såväl på hemmaplan som runtom i Europa. När Metro Travels verksamhet är fullt utbyggd får samtidigt svenska städer och hotell en helt ny möjlighet att nå ut till miljontals tänkbara nya resenärer”, säger Pär Kjellin, grundare och VD Metro Travel och tidigare VD för My Travel Online i en kommentar. ”Storstadsresandet är den snabbast växande delen av resemarknaden. I Europa reser över 10 miljoner resenärer på så kallade ’City-breaks’, och även den inhemska marknaden ökar. Vi kommer i första hand att koncentrera oss på alla de kunder som vill ha hjälp att få ner priserna på hotell och hitta rätt utan att behöva jämföra 1000- tals hotell”, säger Olle Tönnervik, grundare och styrelseledamot i Metro Travel och tidigare VD i Ving-gruppen i en kommentar. För mer information besök www.metrotravel.com eller kontakta: Olle Tönnervik, styrelseledamot Metro Travel tel: 070-514 12 44 Pär Kjellin, VD Metro Travel tel: 070-964 1801 Hördur Bender,VD Metro Modern Media tel: 0733-50 33 46