Digital Media säljer humorserie till Aftonbladet

Digital Media, ett dotterbolag till Metronome Film & Television, har sålt humorprogrammet Snorungar till Aftonbladet.se. Affären är en del av Digital Medias satsning i att erbjuda Metronomekoncernens kreativa produktioner online i hela Norden.

Snorungar är en dolda kameran-serie för webben, där Metronomes norska dotterbolag Rubicon har utvecklat formatet samt producerat serien.

”Det här är en strategiskt viktig affär för oss, och visar på vårt gemensamma erbjudande inom koncernen där vi agerar distributör av onlineinnehåll från andra bolag inom Metronome”, säger Mats Dicklén, VD för Digital Media.

Mellan 15 och 20 avsnitt kommer att visas av Snorungar på Aftonbladet.se, med start den 11 december, vid lunchtid.

”Vi på redaktionen skrattade högt när vi fick se pilotavsnittet av Snorungar. Det är ett okomplicerat och rakt dolda kameran-koncept med barn i huvudrollen. Och det enklaste brukar ju ofta vara det mest självklara! Vi hoppas och tror att Snorungar är en programserie som våra tittare på Aftonbladet TV kommer att tycka om”, säger Elsa Falk, webb-TV-chef på Aftonbladet Nya Medier.

Tidningen Verdens Gang har visat serien i Norge, där den har haft mycket stora framgångar hos den norska publiken.

Digital Media skapar egna unika onlineproduktioner som kombinerar TV och Internet, mobiltelefoni och/eller andra digitala plattformar samt distribuerar onlineproduktioner från andra bolag inom Metronomekoncernen.

Se ett smakprov här:
ftp://snorungar:829snoriga!@62.119.95.203/snorungar_ny.mov