• Metronome/

Madelene Hansson tillträder som International Business and Sales Director på Metronome Film & Television

Report this content

Madelene Hansson blir International Business and Sales Director på Metronome Film & Television. Madelene Hanssons uppgift blir att koordinera koncernens försäljning av egenutvecklade format till kanalerna i Norden, samt att verka för vidare spridning av koncernens format internationellt.

“Jag är väldigt glad över att få vara en del av den fantastiska kreativitet som finns inom gruppens mångfacetterade bolag. Min uppgift blir att jobba nära gruppens alla kreativa programutvecklare och att exploatera resultatet av deras framgångsrika arbete och fortsätta stimulera till nya kreativa konstellationer över gränserna”, säger Madelene Hansson, International Business and Sales Director på Metronome Film & Television. Madelene Hansson kommer närmast från produktionsbolaget Embassy Row i New York, där hon har arbetat med internationella strategier och inköp av format för den amerikanska marknaden. ”Madelene Hansson har helt rätt profil och en gedigen erfarenhet av branschen internationellt och på hemmaplan. Vi är väldigt glada att Madelene börjar arbeta hos oss”, säger Mats Alders, VD och koncernchef för Metronome Film & Television.

Taggar: