Succé för Friday TVs underhållningsprogram Minute To Win It i USA

Hela 7,8 miljoner amerikaner såg premiären av Friday TVs format Minute To Win It på det amerikanska TV-nätverket NBC. Minute To Win It nästan fördubblade tittarsiffrorna under programmets gång.

Premiäravsnittet av Minute To Win It sändes på amerikanska NBC på söndagskvällen (14 mars) och hade då 7,8 miljoner tittare. Formatet är utvecklat av Friday TV, som ingår i Metronomekoncernen. – Det här är fantastiskt stort och roligt! Friday TVs Mattias Olsson och Jock Millgårdh har varit med i produktionen på plats i Los Angeles, vilket har varit mycket betydelsefullt. Vi har redan nu sålt licenser i åtta länder och jag är övertygad om att det bli fler länder inom kort, säger Estelle Bodén, VD för Friday TV. Minute To Win It är en studiobaserad game show med nervkittlande tävlingar, och det visas på bästa sändningstid. Högsta vinsten är en miljon US dollar. Alla amerikaner har möjlighet att prova för att medverka i showen, och man kan både göra och öva på tävlingarna hemma. − Minute To Win It mer än dubblerade NBC:s tittarsiffror jämfört med samma tid föregående vecka. Tittandet ökade dessutom stadigt under de två timmarna som programmet varade, säger Estelle Bodén. NBC sänder under våren åtta avsnitt av Minute To Win It med programledaren Guy Fieri. NBC och Friday TV distribuerar formatet gemensamt, och Universal Media Studios har producerat showen. För mer information om programmet, se trailern här på http://www.fridaytv.se/ eller gå in på http://www.nbc.com/minute-to-win-it/. Metronomekoncernen är en del av Shine Group.