Beställ vårens plantor i tid!

Högklassiga plantor och planteringsarbete kan beställas inför våren av Metsä Groups skogsexperter eller på närmaste kontor.

Till dem som själv utför planteringsarbetet, ger vi ett planteringsrör och en plantkorg på handeln för plantbeställningar på minst 6 000 plantor eller ett planteringsrör på handeln för nya plantbeställningar på 4 000–6 000 plantor, då beställningen görs senast 31.1.2015. Beställ nu! Här hittar du din skogsexpert.

Goda erbjudanden för ägarmedlemmar:

Finputki 4 (45 mm) 97,-

Finputki 5 (50–55 mm) 98,-

Finputki 6 (63 mm) 102,-

Finputki 7 (75 mm) 113,-

Finputki 4 och plantkorg 133,-

Finputki 5 och plantkorg 134,-

Finputki 6 och plantkorg 138,-

Finputki 7 och plantkorg 149,-

Plantkorg med rem 36,-

Priserna €/st (inkl moms). Leveranskostnad 9,90 €/leverans (inkl moms). Erbjudandet för planteringsutrustningen är i kraft till och med 31.3.2015.

Beställningarna lämnas till Uittokalusto Oy per telefon (015) 555 0402 eller per e-post shop@uittokalusto.fi. Nämn ditt medlemsnummer i samband med beställningen. Anskaffningsutgiften är avdragbar i skogsbrukets beskattning.

Om oss

Metsä Forestwww.metsaforest.com Metsä Forest är marknadsledaren inom virkeshandel och skogsenergi i Finland. Företaget ansvarar för Metsä Groups virkesanskaffning och erbjuder ägarmedlemmarna i moderbolaget, Metsäliitto Cooperative, omfattande tjänster inom virkeshandel och naturvård. Till Metsäliitto Cooperative hör cirka 103 000 skogsägare som äger närmare hälften av den privatägda skogsarealen i Finland. 2019 uppgick Metsä Forests försäljning till 2,0 miljarder euro och antalet anställda var cirka 840.