Vi ses på lantbruksutställningen OKRA 2 – 5 juli

OKRA som anordnas vart annat år på flygfältet i Oripää är en av landets största lantbruksutställningar. Metsä Group deltar också detta år. Utställarnas antal är över 500.

”OKRA är en mycket mångsidig tillställning som hade över 70 000 besökare för två år sedan. Vår avdelning har skötsel av skogsegendomen som övergripande tema. Dessutom förevisar vi till exempel vår elektroniska tjänst Skogen på nätet samt våra utmärkta placeringsmöjligheter”, berättar skogsexpert inom medlemstjänster Pertti Myllymäki.

Myllymäki uppmanar skogsägarna att stämma en ungefär halv timme lång träff med en skogsexpert. Man kan stämma träffen genom att ringa numret 010 7770. ”Om vi blir uppringda senast på fredagen den 27 juni, så hinner vi posta en entrébiljett till utställningen.”

”På vår avdelning kan man också bekanta sig med Metsä Tissues SAGA Matlagningspapper, en helt ny typ av papper som lämpar sig för matlagning, bakning och grillning av sommarens läckerbitar. Man kan fördjupa sig i massaframställningens hemligheter genom att diskutera med representant för Metsä Fibres fabrik i Raumo”, presenterar Myllymäki.

Eftersom det är fråga om en sommartillställning för hela familjen, så finns det program för barnen också på Metsä Groups avdelning. Barnen kan bland annat öva upp sina färdigheter i att kasta prick med kottar. ”För de vuxna ordnar vi en utlottning, där man kan vinna en skogshuggare att utföra arbeten i skogen för en dag.”

Myllymäki önskar skogsägarna välkomna till Metsä Groups avdelning E-35. OKRA är öppen för besökare från onsdag till lördag 2–5 juli kl. 10–17.

Mera information om lantbruksutställningen OKRA