Bor du i huvudstadsregionen?

Om du bor i huvudstadsregionen, så kan vi erbjuda intressant och trevligt skogsprogram.

Den 7 november ordnar vi på adressen Norrskensparken 2 i Esbo en temakväll om generationsväxling på skogslägenheter för färska skogsägare och sådana som planerar en generationsväxling.

”Under temakvällen behandlar vi grunder i skogsägande och olika sätt att äga skogs. Dessutom berättar vi vilka skeden det finns i en generationsväxling på en skogslägenhet”, berättar skogsexpert Marja-Liisa Riipinen som lotsar huvudstadsregionens servicekontor.

Senare i november finns Metsä Group på Skogsmässan som ordnas 22.– 24.11. i Helsingfors Mässcentrum. Mässan är en av branschens största händelser i Finland. Kom överens om ett individuellt möte med vår skogsexpert på Metsä Groups avdelning, så sänder vi dig en inträdesbiljett till mässan.

”Med vår skogsexpert kan du prata om vad som helst i anslutning till skötseln av din skogsegendom. Med skogsexperten kan du bekanta dig med vårt mångsidiga serviceutbud. Skogsexperten kan till exempel presentera Skogen på nätets möjligheter och handleda i dess användning, om inte tjänsten är bekant sedan tidigare. Om du vill ha rådgivning i någon särskild fråga, så nämn om det i samband med att du reserverar tid”, uppmanar Riipinen.

Det går bra att diskutera skogsvård och virkesförsäljning samt bekanta sig med Metsäliitto Osuuskuntas medlemsförmåner också utan att reservera tid. Metsä Group finns på mässavdelning 6 e 69. Du kan komma överens om individuell träff per telefon 01046 54 286 eller per e-post till marja-liisa.riipinen@metsagroup.com. Vi sänder dig en inträdesbiljett per post efter att du har kommit överens om träffen. Skogsmässan är en del av temaveckoslutet Meidän viikonloppu, som erbjuder något för hela familjen.  Läs mera på Mässcentrums webbplats.

”Om du inte kan delta i höstens tillställningar, så kan du till exempel komma överens om en frukostträff med mig, så kan vi diskutera skogsärenden som bekymrar dig. Stadskontoret, som betjänar huvudstadsregionens skogsägare, flyttade in i nya utrymmen i augusti och vi lottar ut ett presentkort värt 100 euro bland alla som under hösten har besökt kontoret. De som besöker oss före Skogsmässan deltar också i utlottningen av inträdesbiljetter till mässan”, berättar Riipinen.

Huvudstadsregionens servicekontor finns i gatuplanvid Metsä Groups huvudkontor i Hagalund, Esbo, på adressen Norrskensparken 2 A.