Den mjukaste julklappen är ett mjukt paket Lambi

Återigen kan konsumenterna hitta Metsä Tissues Lambi-säsongsprodukter med vintertema i butiker över hela Europa. Dessa mjuka säsongspaket är inspirerade av vinter- och jul. Designen med små hjärtan i form av snöflingor finns på förpackningar och på själva mjukpapperet.

”De populära vinterprodukterna från Lambi är här igen. Våra konsumenter älskar att ta med dessa säsongsbetonade mönster in i sina hem och höja vinter stämningen, säger Katariina Kukkonen, marknadschef, Consumer Nordics. "De är också en perfekt present till vänner och familj. Vem skulle inte  välkomna ett paket fullt av hög kvalitet och hållbarhet, en gåva som säkert kommer att användas."

De dekorerade produkterna är gjorda av förnybara och naturliga nyfibrer som är perfekta för hygieniskt bruk. Snöflingor gjorda av små hjärtan firar vintern och julens anda. Produkterna finns tillgängliga i butik under hela vintersäsongen.

Metsä Tissues mjukpappersprodukter för konsumenter är utformade för att säkerställa god hygien för hela familjen. Vi strävar efter att producera våra mjukpapper hållbart över hela värdekedjan och våra produkter är designade för användning överallt där komfort och hållbarhet är en prioritet.

Läs mer om Metsä Tissues mjukpapper för konsumenter.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Tiina Auniola-Larsson – Brand Manager Sweden, tiina.auniola-larsson[@]metsagroup.com

Henriette Hertzeth – Brand Manager Norway & Denmark, henriette.herzeth[@]metsagroup.com

Tomas Laurinus – Brand Manager Finland & Baltics, tomas.laurinus[@]metsagroup.com

Metsä Tissue

Metsä Tissue skapar en renare vardag. Vi är en av de ledande mjukpappersleverantörerna i Europa till hushåll och yrkesverksamma och en av de ledande leverantörerna av mat- och bakplåtspapper globalt.

Våra varumärken är Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin och SAGA. Med produktionsenheter i fem länder sysselsätter vi cirka 2 450 personer. Vi främjar en kultur av mångfald, jämlikhet och inkludering. År 2022 uppgick vår försäljning till 1,2 miljarder euro. Metsä Tissue är en del av Metsä Group.

Följ Metsä Tissue:

Twitter LinkedIn Instagram Facebook