Fira sommarens färger med Lambis vackra dekorerade sommarprodukter!

PRESSMEDDELANDE 2024-05-28 kl. 11.20

Sommaren närmar sig och vi på Lambi är glada att välkomna årets mest färgstarka säsong! Vi sprider sommarens essens till hem och butiker över Norden, Baltikum och länderna i Östeuropa med våra färgglada produkter. Våra begränsade upplagor av Lambi dekorerade sommarprodukter för 2024 finns nu tillgängliga i butiker.

Från hushållspapper till toalettpapper och allt däremellan omfattar livets nödvändigheter mer än bara bekvämlighet. Att välja en högkvalitativ produkt som både uppfyller dina behov och är bra för miljön kan göra stor skillnad.

Årets begränsade upplaga dekorerade sommarprodukter hämtar inspiration från naturens färgglada skönhet. Genom att spegla sommarens essens hyllar dekoren på papper och förpackningar en av naturens mest betydelsefulla, färgstarka och vackra säsonger.

Eleganta blommiga motiv pryder produkterna och förskönar deras funktionalitet. De förvandlar vardagliga sysslor till stunder av skönhet och betydelse.

Du hittar dessa produkter på hyllorna runt om i Sverige under sommarsäsongen.

Läs mer om Lambis produkter: https://www.metsagroup.com/sv/lambi/decorated/

Niklas Sörensson, Brand Manager Sverige, niklas.sorensson[at]metsagroup.com

Metsä Tissue

Metsä Groups affärsområde för mjukpapper och mat- och bakplåtspapper, Metsä Tissue, tillverkar hygienprodukter för hushåll och professionellt bruk, samt mat- och bakplåtspapper. Våra högkvalitativa lokalt producerade varumärken – Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin och SAGA – skapar en renare vardag. Vi främjar en kultur av mångfald, jämlikhet och inkludering. År 2023 uppgick vår försäljning till 1,3 miljarder euro och vi har cirka 2 500 anställda. Metsä Groups moderbolag, Metsäliitto Cooperative, ägs av cirka 90 000 finska skogsägare.

Följ Metsä Tissue:

LinkedIn Instagram Facebook