Martti Asunta fortsätter som Metsäliitto Osuuskuntas styrelseordförande

På sitt konstituerande möte valde Metsä Groups moderbolag Metsäliitto Osuuskuntas styrelse forstmästare Martti Asunta att fortsätta som styrelseordförande. Han har varit styrelseledamot sedan år 2005 och fungerat som styrelseordförande sedan 2008. Metsä Groups koncernchef Kari Jordan fortsätter som styrelsens vice ordförande.

Arto Hiltunen fortsätter som ordförande i kontrollkommittén och Martti Asunta och Eino Halonen som medlemmar.

Martti Asunta fortsätter som ordförande i kompensationskommittén och Eino Halonen och Antti Tukeva som medlemmar.

Tilläggsuppgifter:
Esa Kaikkonen, direktör för juridiska ärenden, Metsä Group, tel. +358 10 465 4749

Metsä Group är en ansvarsfull skogsindustrikoncern, som har produkter med stark närvaro i människornas vardag och som främjar välbefinnandet på ett hållbart sätt. Huvudråvarorna i Metsä Groups spetsprodukter är förnybart nordiskt virke och träfiber. Våra viktigaste affärsområden är mjuk- och matlagningspapper, kartong och papper, massa, träprodukter samt virkesanskaffning. Metsä Group hade år 2011 en omsättning på 5,3 miljarder euro och sysselsätter cirka 12 500 personer. Koncernen har verksamhet i cirka 30 länder.