Säkra omloppstidens viktigaste skede med Taimiturva

Nu är det lätt att förnya skog. Du behöver bara kontakta vår skogsexpert på din hemort eller den ort där skogen är belägen och komma överens om en slutavverkning och grundande av ett nytt bestånd. Med Taimiturva får du ett välmående plantbestånd, som vid överlåtelsen har en medelhöjd på 1,3 meter, vars täthet uppfyller den fastställda målsättningen.

Finns din skog på långt avstånd från din hemort eller hinner du inte själv värna om din skog, fast du vill att skogen skall hållas i produktivt skick? Vill du av andra orsaker överlåta din skog att skötas av proffs? Vår nya, unika tjänst Taimiturva passar just för dig!

Vår skogsexpert ordnar med drivning, markberedning, plantor och plantering av din förnyelsemogna stämplingspost. Ungefär ett år efter planteringen, utför vi en granskning av plantbeståndet och gör en bedömning av behovet av tidig plantskogsvård. Om det behövs, så utför vi kompletteringsplantering som en del av Taimiturva – gräsbekämpning och tidig röjning utför vi till garantipris. Tjänsten omfattar också en omfattande skogsförsäkring för plantbeståndet, vilken ersätter bland annat sork- och insektskador.

Lättare än så här blir det inte att förnya skog! Alla åtgärder utförs professionellt, vid rätt tidpunkt och i enlighet med Skogsbrukets utvecklingscentral Tapios råd i god skogsvård. Dessutom följs arbetets kvalitet upp genom vårt eget kvalitetsuppföljningssystem i tre steg.

Taimiturva är en tjänst enbart för våra ägarmedlemmars stämplingsposter. Vi vill göra skogsägandet så lätt som möjligt för våra medlemmar och vi vill erbjuda våra tjänster för att förbättra skogsbrukets lönsamhet för våra medlemmar. Bekanta dig med vårt breda serviceutbud om du inte ännu är medlem i Metsäliitto Osuuskunta – på vår webbplats hittar du mera information också om Taimiturva. Som medlem får du många förmåner som är värda reda pengar.