• Metsä Group/

Ta ingen stress över skogsskattedeklarationen – du får verktyg och råd från det egna andelslaget

Den här tiden av året våndas många skogsägare över skattedeklarationen. Det finns dock ingen anledning att ta stress över skogsskattedeklaration. Noggrann skatteplanering och orientering i skattefrågor belönar dig ekonomiskt. Som ägarmedlem får du råd i skogsbeskattningens grundfrågor av din egen skogsexpert.

Med hjälp av Skogen på nätets skatteverktyg upprätthåller du behändigt uppgifterna om skogsbrukets inkomster och utgifter under året. Efter att du har godkänt årets bokföring, utför programmet kalkylerna och särskiljer mervärdesskatten för skattedeklarationen. Skogen på nätet ger dig också praktiska tips med anknytning till beskattning av ränta på andelskapital och virkeshandelsbonus.

Du får mera information om skogsbeskattningen på våra skattekvällar, som ordnas runt om i landet under januari-februari. Tid och plats finner du i händelsekalendern.