Värdefulla vinkar vid Metsäliittos avdelning på Skogsmässan

Det händer och sker på Metsäliittos avdelning 6B79 under hela Skogsmässan! Det erbjuds bland annat inlägg av experter och frågesport. Alla som kommer överens om ett gårdsbesök får en överraskningsgåva och deltar i utlottningen Vinn en huggare för en dag!

Det lönar sig att besöka Metsäliittos mässavdelning 6B79 för att på jämna timmar lyssna till informationsinlägg, där våra skogsproffs berättar bland annat om god skogsvård, om att göra virkesaffärer och generationsväxlingar på en skogsfastighet. På vår avdelning kan du bekanta dig med andelslagets medlemsförmånstjänster, så som vår nya nätbutik och den elektroniska tjänsten Skogen på nätet - du kan naturligtvis också ansluta dig som vår ägarmedlem!

Kom överens om ett gårdsbesök
På vår mässavdelning kan du komma överens om att vår skogsexpert gör ett gårdsbesök i din skog. Under gårdsbesöket gör vårt skogsproffs en utvärdering av dina skogstillgångar och behovet av skogsvård samt kartlägger dina önskemål och målsättningar som skogsägare. Efter besöket erhåller du en beskrivning av behovet av skogsskötsel och avverkningar samt en uppskattning av intäkter och utgifter. Tjänsten är gratis för dig.

Skogsmässan hålls i Helsingfors Mässcentrum 11-13 november. Samtidigt arrangeras ELMA-landsbygdsmässan, Hantverksmässan, Gör det själv-mässan och Husdjursmässan från lördag till söndag. Du får inträde till samtliga tillställningar med samma biljett. Vi ses på Skogsmässan!