Vi är anträffbara också på sommaren

Vi tar hand om din skog också på sommaren, även om det är semestersäsong. Skogen är en utomordentligt bra tid att tillsammans med vår skogsexpert utreda skogens behov av vård och avverkningar.

Vi kan erbjuda ett kostnadsfritt lägenhetsbesök också till sådana skogsägare som inte bor i närheten av sin skog, men vilka firar sin semester där. Det är skäl att kontakta vår skogsexpert i god tid före semestern och komma överens om ett lägenhetsbesök. Skogsexperten lyssnar på dina önskemål och kartlägger dina behov och lämnar, om du så önskar, ett anbud på utförande av skogsvårds- och/eller avverkningsarbeten, varutöver skogsexperten reder ut de kostnader som arbetena föranleder och de inkomster som avverkningarna ger upphov till.

Du kan träffa våra experter också vid olika sommartillställningar som du hittar information om i vår händelsekalender. Metsä Group har till exempel en egen avdelning på lantbruksutställningen Farmari som anordnas i Seinäjoki 3– 6 juli. Ring numret 01046 54903 och kom överens om en gratis, personlig träff, som tar cirka en halv timme i anspråk, så sänder vi dig en inträdesbiljett.

Genast i början av september ordnas Huvudstadsregionens skogsdag efter ett par års paus i Hagalund, Esbo. Dit kan du också komma överens om en träff på samma nummer. Skogsdagen som går av stapeln den 7 september är gratis.

Man kan njuta av den egna skogen med hela familjen, till exempel genom att ta sig ut på en försommarpicknick. Under försommaren kan man njuta av fåglarnas konserter i frodiga skogar, senare kan man plocka bär och svamp.