METTLER TOLEDO Introducerar industriterminal IND570

METTLER TOLEDO erbjuder nu en ny industriterminal, IND570. Noggrannhet, hållbarhet och mångsidighet är det som utmärker IND570. Den är tillverkad och godkänd för de mest krävande industrimiljöer och ger flexibla styrningsalternativ för allt från enkla till komplexa vägningstillämpningar.

Dess mångsidighet, både när det gäller form och funktion, gör IND570 till en standardlösning för vägning oavsett omgivande miljö. Konsekventa resultat över olika processer ger bättre kvalitet och högre produktivitet, vilket ger lägre kostnader och högre vinster.

Den nya terminalen maximerar processeffektiviteten med avancerade funktioner, inklusive:

• Valbara gränssnitt och program som gör det möjligt för användare att anpassa funktionerna till gällande krav – med högre kostnader bara när det krävs.
  • Realtidskommunikation via serie-, Ethernet- och PLC-gränssnitt kan anpassas efter kundens specifika behov.
  • Prestandaövervakning och proaktiv notifiering hjälper till att undvika dyr stilleståndstid och ser till att vägningssystemet utnyttjas maximalt.

För mer information, besök: www.mt.com/ind570

METTLER TOLEDO säljer vågar och vägningssystem samt analys- och processinstrument för tillverkningsindustri och laboratorier. Företaget är representerat i ca 100 länder och har tillverkning på 15 platser runt om i världen, bl a i Schweiz, Tyskland, England, USA, Kina och Norge.
Koncernen, med huvudkontor i Schweiz, är noterat på New York Stock Exchange. Totalt har koncernen ca 13.100 anställda och omsatte 2014 for 2.486 miljarder USD. METTLER TOLEDO Norden är en marknads-, sälj- och serviceorganisation med huvudkontor i Stockholm, men har också kontor i Oslo och Köbenhamn. I Finland och Baltikum, så är METTLER TOLEDO representerat av återförsäljare. I Skandinavien har vi ca.165 anställda med en årlig omsättning på ca.400 miljoner kr.

Snabbfakta