METTLER TOLEDO tog topplatserna i Weighing Reviews läsaromröstning 2018

METTLER TOLEDO vann pris för ”bästa labbvåg” för femte året i rad, och utsågs till ”bästa vägningsföretag” för fjärde året i rad. Här kan du läsa mer om Weighing Review 2018 och tävlingens pristagare.

METTLER TOLEDO kan stolt konstatera att företagets extremt noggranna och lättanvända labbvågar har vunnit priset för bästa labbvåg varje år sedan Weighing Reviews instiftade tävling, där det är läsarna som röstar fram pristagarna. 2018 är också det fjärde året i rad som METTLER TOLEDO hamnade på första plats i kategorin för bästa vägningsföretag.

Det var de flexibla XPR-precisionsvågarna som gjorde att METTLER TOLEDO vann kategorin för bästa labbvåg. XPR-vågarna är designade för att ge snabbare vägning och förenklad provberedning, men även för att vara ett processverktyg som ger högre noggrannhet, färre omarbetningsmoment och lägre kostnader, tack vare funktioner som aktiv vägledning och datahantering.

De nya modellerna av XPR-vågen är också utrustade med SmartPan™ – en vågskål som halverar vägningstiden genom att minimera påverkan från luftströmmar och leverera utmärkt repeterbarhet, även vid vägning i dragskåp, produktionsmiljöer eller högtrafikerade områden. Effektiv prov- och datahantering bidrar till hög processäkerhet och säkra resultat.

METTLER TOLEDOs expertis inom vägningsprodukter, i kombination med många trendsättande designförbättringar, motiverade vinsten i kategorin för bästa vägningsföretag. Även företagets tillgänglighet, via fler än 5 000 utbildade tekniker runtom i världen, var en viktig faktor.

Omkring 30 vägningsföretag och fler än 60 produkter och tjänster brukar nomineras till Weighing Reviews tävling. Röster kommer in från närmare 60 länder.

Läs mer om hur METTLER TOLEDOs XPR-precisionsvågar kan effektivisera dina arbetsflöden och öka vägningsnoggrannheten i ditt labb, eller upptäck hela vårt sortiment av erbjudanden och tjänster, inklusive pipetter och utrustning för produktinspektion.

Om WEIGHING REVIEW

International Weighing Review-portalen – en central och ledande global resurs för vägningsindustrin – ger B2B-baserade (business-to-business) köpare och säljare inom branschen en gemensam webbplattform. Mer information finns på www.weighingreview.com.

Carl-Henrik Edfors

METTLER TOLEDO är en ledande global tillverkare av precisionsinstrument. Företaget är världens största tillverkare och marknadsförare av vägningsinstrument för användning inom laboratorie-, industri- och livsmedelstillämpningar. Företaget är även bland marknadens tre främsta inom tillverkning av flera relaterade analysinstrument och är en ledande leverantör av system för automatiserad kemi, som används för forskning och utveckling av läkemedel och kemiska preparat. Dessutom är företaget världens största tillverkare och marknadsförare av metalldetekteringssystem för användning inom produktion och förpackning. Mer information om METTLER TOLEDO finns på www.mt.com