• Mettler-Toledo AB/

METTLER TOLEDO utnämnt till bästa vägningsföretaget med bästa laboratorievågen i tävlingen 2016 Reader’s Choice Awards

METTLER TOLEDO har nominerats av användarna, och vann i klasserna ”Bästa vägningsföretag” (Best Weighing Company) och ”Bästa laboratorievåg” ('Best Laboratory Scale/Balance) i den årliga tävlingen ”Weighing Reviews Reader’s Choice Awards”.

För andra gången i rad i utmärkelsens korta historia blev METTLER TOLEDO utnämnt till bästa vägningsföretaget. Sedan utmärkelsen infördes har METTLER TOLEDO dessutom vunnit i kategorin för bästa laboratorievåg. Precisionsvågen XPE med tre decimalers noggrannhet utan dragskydd var den modell som såg till att METTLER TOLEDO rodde hem utmärkelsen.

Våra innovationer – som förmågan till hög precision och korta insvängningstider utan dragskydd – hjälper kunderna att uppfylla höga kvalitets- och effektivitetskrav i den dagliga produktionen. METTLER TOLEDO fortsätter arbetet med att säkerställa att varje produkt ger den noggrannhet och användarvänlighet som kunderna förväntar sig.

I årets upplaga av tävlingen deltog 42 vägningsföretag och totalt 72 vägningsprodukter och -lösningar. Röster kom in från 61 länder. METTLER TOLEDO named 'Best Weighing Company' and 'Best Laboratory Scale/Balance' in 2016 Reader’s Choice AwardsMETTLER TOLEDO named 'Best Weighing Company' and 'Best Laboratory Scale/Balance' in 2016 Reader’s Choice Awards
Läs mer här.

Atle Soloy
0047  464 417 32
atle.soloy@mt.com

METTLER TOLEDO säljer vågar och vägningssystem samt analys- och processinstrument för tillverkningsindustri och laboratorier. Företaget är representerat i ca 100 länder och har tillverkning på 15 platser runt om i världen, bl a i Schweiz, Tyskland, England, USA, Kina och Norge.
Koncernen, med huvudkontor i Schweiz, är noterat på New York Stock Exchange. Totalt har koncernen ca 13.100 anställda och omsatte 2014 for 2.486 miljarder USD. METTLER TOLEDO Norden är en marknads-, sälj- och serviceorganisation med huvudkontor i Stockholm, men har också kontor i Oslo och Köbenhamn. I Finland och Baltikum, så är METTLER TOLEDO representerat av återförsäljare. I Skandinavien har vi ca.165 anställda med en årlig omsättning på ca.400 miljoner kr.