One-Stop Blog – den ultimata dataresursen

För livsmedels- och läkemedelstillverkare är METTLER TOLEDOs nya Product Inspection Blog en oumbärlig, central källa till information om branschinnovationer, de senaste reglerna, bästa praxis och mycket annat.

Produktinspektionsdata är en värdefull tillgång för alla livsmedels- och läkemedelstillverkare – speciellt om informationen är tillgänglig, uppdaterad, korrekt och insamlad av en globalt ledande expert inom produktinspektion. Därför är det naturligt att METTLER TOLEDOs nya Product Inspection Blog har blivit en mycket populär resurs för livsmedels- och läkemedelstillverkare och andra företag, som nu kan dra fördel av att ha oavbruten tillgång till viktig inspektionsinformation från en central källa som uppdateras fortlöpande.

METTLER TOLEDO är en global ledare inom lösningar för metalldetektering, kontrollvägning, röntgen och kamerainspektion för livsmedels- och läkemedelsindustrin. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer precisionsinstrument över hela världen och är en av de största leverantörerna av vägnings- och kvalitetskontrollsystem. Företagets lösningar används i ett brett spektrum av tillämpningar inom livsmedels- och läkemedelsindustrin.

”Aktuell och tillgänglig information är mycket viktigt för att kommunicera på den moderna marknaden”, säger Daniela Verhaeg, marknadschef för SBU X-ray Inspection, Mettler-Toledo Safeline X-ray. ”Vi har etablerat Product Inspection Blog för att ge läsarna lättillgänglig och överskådlig information online. Vi erbjuder också andra branschledande verktyg, såsom whitepapers, webbseminarier och videoklipp – plus att vi finns på sociala medier som LinkedIn, Twitter och Facebook.”

Product Inspection Blog är den första bloggen någonsin som är helt ägnad åt livsmedels- och läkemedelsindustrin, och den har blivit det perfekta verktyget för att ta del av nyheter inom röntgeninspektion, metalldetektering, kontrollvägning och kamerainspektionsteknik. Bloggen är särskilt användbar med tanke på att marknaderna för livsmedel och läkemedel utvecklas i extremt snabb takt – innovativ teknik utvecklas, lagar och regler ändras fortlöpande och nya produkter lanseras. ”Product Inspection Blog uppdateras omedelbart baserat på utvecklingen i branschen, och därför har bloggens läsare tillgång rykande färsk information så fort den blir tillgänglig”, säger Daniela.

Product Inspection Blog lägger särskild tonvikt på bästa praxis och vägledning för att välja rätt inspektionsverktyg för specifika tillämpningar. Dessutom finns ledande branschexperter på plats för att besvara specifika frågor. Läsare som prenumererar på bloggen får varje tisdag de senaste uppdateringarna via e-post, med nya blogginlägg, videoklipp, animeringar, whitepapers, informationsgrafik och fallstudier rörande alla aspekter av produktinspektion inom livsmedelsproduktion. På Product Inspection Blog publiceras även de senaste branschnyheterna, detaljerad information om normer, aktuella produktåterkallanden, den senaste lagstiftningen och de senaste tekniska innovationerna. På bloggen finns även förhandsinformation om kommande branschevent och lediga befattningar inom Mettler-Toledo Product Inspection.

”Vi uppdaterar Product Inspection Blog fortlöpande och tar gärna emot förslag på ämnen som bloggbesökarna vill läsa mer om. På så sätt skapar vi ett värdefullt tvåvägskommunikation för METTLER TOLEDO och bloggens följare”, säger Daniela Verhaeg.

Följ oss på sociala medier för att få veta det senaste inom produktinspektion:

För frågor, vänligen kontakta:

Peter Widgren
peter.widgren@mt.com

METTLER TOLEDO är en ledande global tillverkare av precisionsinstrument. Företaget är världens största tillverkare och marknadsförare av vägningsinstrument för användning inom laboratorie-, industri- och livsmedelstillämpningar.

Inom området produktinspektion finns Mettler-Toledo Garvens som är den ledande globala tillverkaren av checkvågar. Mettler-Toledo CI-Vision är ett ledande företag inom vision-lösningar för livsmedels- och läkemedelsindustrin. De bildar tillsammans med Safeline Metal Detection and X-ray inspection, CI-Vision och Pharmacontrol Electronic GmbH (PCE), Mettler-Toledos avdelning för produktinspektion

Taggar: