TATAA Biocenter börjar använda METTLER TOLEDOs pipetter i sina tjänster

TATAA Biocenter, Europas ledande leverantör av genomiktjänster, vill erbjuda kunderna data av högsta möjliga kvalitet. Pipettering är ett av de mest avgörande stegen vid provhantering, i synnerhet vid analys av prover med liten volym.

”Vi byter ut våra pipetter regelbundet, och varje gång jämför vi de olika fabrikatens prestationer. Den här gången upptäckte vi att Rainin-pipetterna från METTLER TOLEDO fungerade allra bäst för våra behov, så vi bestämde oss för att börja använda dem i våra arbetsflöden”, säger Mikael Kubista, grundare och vd för TATAA Biocenter. Rainin-pipetterna kommer också att användas i TATAA Biocenters populära utbildningar i praktisk molekylär analys.

METTLER TOLEDO ser fram emot att, som TATAA Biocenters samarbetspartner, erbjuda stöd och hjälp med Rainins precisionspipetter. ”Våra RAININ-pipetter och BioClean Ultra-spetsar är den noggrannaste och mest ergonomiska lösningen för pipettering. Vi är stolta över att bli del av TATAA Biocenters tjänster”, säger Carl-Henrik Edfors, affärsområdeschef, METTLER TOLEDO.

Om TATAA Biocenter

TATAA Biocenter är världens främsta arrangör av praktiska utbildningar i kvantitativ realtids-PCR (Polymeras Chain Reaction) och NGS (Next Generation Sequencing). Företaget är också ledande inom nukleinsyraanalys i Europa. TATAA Biocenter erbjuder kvalitetsanalys av nukleinsyror från experimentell design, provberedning, kvalitetssäkring och dataanalys, och uppfyller de specifika kraven för överensstämmelse med ISO17025-standarden. TATAA, särskilt uppskattat för sitt starka fokus på kvalitet, är medlem i SPIDIA (www.spidia.eu) och CANCER-ID (www.cancer-id.eu), och utvecklar riktlinjer och SOP-rutiner (standard operating procedures) för diagnostik- och läkemedelsindustrin. Företaget är medförfattare av MIQE-riktlinjerna, som lär forskare hur realtidsdata från PCR-processer rapporteras. TATAA Biocenter grundades 2001 och har laboratorier i Göteborg och Prag. 2013 belönades TATAA Biocenter med Frost & Sullivan-utmärkelsen för ”Customer Value Leadership as Best-in-Class Services for Analyzing Genetic Material”.

METTLER TOLEDO är en ledande global tillverkare av precisionsinstrument. Företaget är världens största tillverkare och marknadsförare av vägningsinstrument för användning inom laboratorie-, industri- och livsmedelstillämpningar. Företaget är även bland marknadens tre främsta inom tillverkning av flera relaterade analysinstrument och är en ledande leverantör av system för automatiserad kemi, som används för forskning och utveckling av läkemedel och kemiska preparat. Dessutom är företaget världens största tillverkare och marknadsförare av metalldetekteringssystem för användning inom produktion och förpackning. Mer information om METTLER TOLEDO finns på www.mt.com