MGA:s budpliktsbud på Tilgin avslutas

Report this content

Pressmeddelande 27 april 2010 Den 22 februari 2010 offentliggjorde MGA Holding AB (”MGA”) ett budpliktsbud till övriga aktieägare i Tilgin AB (publ) (”Tilgin”) och innehavare av Tilgins teckningsoptioner 2008/2010 att till MGA överlåta samtliga aktier i, och teckningsoptioner utgivna av, Tilgin (”Erbjudandet”). Acceptfristen för Erbjudandet löpte ut den 26 april 2010, varvid ägare till sammanlagt 11.382.852 aktier i Tilgin samt 1.229.907 teckningsoptioner 2008/2010 utgivna av Tilgin accepterat Erbjudandet. Detta motsvarar sammanlagt cirka 25,55 procent av aktierna och rösterna i Tilgin samt cirka 16,56 procent av antalet teckningsoptioner utgivna av Tilgin.

Sammantaget innebär detta att MGA och Trulscom AB (”Trulscom”), som är närstående med MGA såvitt avser Erbjudandet, kontrollerar 34.386.969 aktier i Tilgin, motsvarande cirka 77,19 procent av aktierna och rösterna i Tilgin, och 5.338.621 teckningsoptioner 2008/2010, motsvarande cirka 71,90 procent av det totala antalet. MGA kommer som tidigare meddelats inte att förlänga acceptfristen. Utbetalning av vederlag i Erbjudandet har skett löpande under acceptfristen och kommer att ske så snart som möjligt till dem som accepterat Erbjudandet i acceptfristens slutskede och därför ännu inte erhållit vederlag. Som tidigare meddelats har MGA och Trulscom överenskommit att MGA, efter Erbjudandets genomförande och till ett pris motsvarande priset i Erbjudandet, skall överlåta sådant antal aktier och teckningsoptioner till Trulscom som erfordras för att MGA:s och Trulscoms inbördes ägarandelar i Tilgin före Erbjudandet skall bestå. MGA kommer således att överlåta 1.832.875 aktier och 239.600 teckningsoptioner till Trulscom. Överlåtelsen beräknas genomföras omkring den 29 april 2010. Efter ovanstående överlåtelse kommer MGA att inneha 28.849.954 aktier i Tilgin, motsvarande cirka 64,76 procent av aktierna och rösterna i Tilgin och Trulscom kommer att inneha 5.537.015 aktier, motsvarande cirka 12,43 procent av aktierna och rösterna. MGA kommer vidare, efter ovanstående överlåtelse, att inneha 4.298.598 teckningsoptioner 2008/2010, motsvarande cirka 57,89 procent av det totala antalet teckningsoptioner 2008/2010 utgivna av Tilgin och Trulscom kommer att inneha 1.040.023 teckningsoptioner, motsvarande cirka 14,01 procent av det totala antalet. MGA kan komma att förvärva ytterligare aktier i marknaden till pris som inte överstiger 2,05 kronor per aktie. För ytterligare information, vänligen kontakta: MGA: Johnny Sommarlund, telefon 08-679 58 50 Trulscom: Tomas Torlöf, telefon 0705-94 38 19 www.cisionwire.se/mga-holding-ab Informationen lämnades för offentliggörande den 27 april 2010 klockan 16.30.

Taggar: