Diplomering Mgruppens Executive MBA 2015

Högtidlig stämning på van der Nootska Palatset när ett 50-tal verksamhetsledare från svenskt näringsliv erhöll sina diplom från Mgruppens Executive MBA. Deltagarna från olika startgrupper har genomfört de olika delprogrammen under 2011-2015. Utbildningen är uppdelad i tre delar och genomförs vanligtvis under två års tid. I denna diplomering ingick alla som slutfört sin Executive MBA under 2014 och 2015.

Eftersom utbildningen är uppdelad i tre helt fristående delar är deltagarna fria att genomföra sin examen i den takt och ordning som de själva väljer. Vissa fullföljer under en längre tid än två år och kanske med finansiering från olika arbetsgivare. Det är även öppet för att genomföra utbildningen snabbare än två år om man kan lägga den tiden och engagemanget bredvid sitt uppdrag som aktiv verksamhetsledare. Varje delprogram har flera starter under året och deltagaren är inte bunden till någon särskild ordning.

De två delar som är obligatoriska för en Executive MBA från Mgruppen är:

• Executive Master of Leadership & Manangement
  • Executive Master of Finance

Därutöver får deltagarna välja en valfri fördjupning inom strategi:

• Executive Master of Strategy
  • Executive Master of Human Resources

Fil.dr. Jonas Ridderstråle inledde tillställningen med en föreläsning som bjöd på smakprov från hans kommande bok - "Funky Busineness Forever". Gästföreläsare Lars Forseth, VD för Manpower Group, stod sedan för en insiktsfull inspirationsföreläsning om verksamhetsledning i ett globalt perspektiv på Human Resources. Programansvarig Gunnar Landborn avslutade med en sammanfattning av tiden för deltagarna.

Därefter formell utdelning av diplom och fotografering av det dryga 50-talet diplomtagare. Skämtsamma kommentarer och skratt underlättade den 40 minuter långa och något repetitiva proceduren.. Därefter mingel och avslutningsvis middag. Under kvällen ville ett antal deltagare ställa upp och berätta om hur utbildningen har förändrat deras roll som verksamhetsledare och gett dem nya vänner för livet.

Taggar: