Kreativa byrån Mi Madre expanderar

Report this content

Den kreativa byrån Mi Madre AB går mot strömmen. Från och med maj blir redaktören och copywritern Lisa Rosman ny delägare i bolaget – som har haft ökad kundtillströmning, trots rådande kris.

Den kreativa byrån Mi Madre AB grundades 2019 av Terri Herrera och Mari Wigren. De har haft som strategi att skapa en slimmad byrå som istället skapar nätverk av olika kreatörer, anpassade efter olika kunders behov. Nu rekryterar de en av sina flitigaste samarbetspartners: Lisa Rosman, som också blir delägare och säljansvarig från första maj.Lisa Rosman är redaktör, copywriter, UX-writer och strateg med en bakgrund inom såväl kommersiella magasin som content marketing. Bland annat har hon varit VD på contentbyrån Oblong, redaktör på Damernas Värld (där Mari Wigren och Terri Herrera ingick i redaktionsledningen) och redaktör på DG Communications (där även Mari Wigren var AD). Hon är dessutom chefredaktör för Svenska Golfförbundets nya magasin Golfa! som konsult för Make Your Mark. Det uppdraget kommer att fortgå utanför Mi Madre.

– Var vi än har jobbat, har Lisa Rosman dykt upp. Nu har vi kapitulerat och insett att det är lika bra att anställa henne, säger Terri Herrera VD på Mi Madre. Skämt åsido, Lisa är den vassaste skribent och redaktör vi vet. Hos oss går hon under namnet text-Jesus för sin förmåga att rädda alla texter och få dem att flyga.

Med Lisa Rosman räknar Mi Madre med att kunna utöka sitt erbjudande och skruva konceptet ytterligare.
– Det är så otroligt kul att bli en del av Mi Madre. Jag har följt dem med spänning sedan starten, och sett vilka kreativa och smarta kommunikationslösningar de skapat. Nu växlar vi upp ännu en nivå, och jag får känna på hur det är att bli morsa, säger Lisa Rosman.

Mi Madre AB brukar presentera sig som den perfekta morsan som styr upp ditt liv. Byrån AD:ar reklamfilm, gör PR, producerar poddar, skapar sociala medie-strategier, gör tidskrifter, animerar filmer samt skapar företagsprofiler och visuella identiteter. Några av kunderna är Norstedts förlagsgrupp, Gran Canarias turistråd, Vi Media, Frisörföretagarna, Eriksbergskliniken, Blankens och rakhyvelsföretaget Estrid.

– Vi har funderat på om det är rätt läge att rekrytera, med tanke på Covid-19, men kan faktiskt inte vänta längre eftersom vi har flera stora nya uppdrag som kräver att vi blir fler – den senaste månaden har bland annat El Taco Truck och betaltjänstleverantören Loomis tillkommit som kunder. Vi är glada – och lite förvånande – över att det går så bra trots att det stormar runt omkring oss, och hoppas så klart att det håller i sig, säger Mari Wigren, CD på Mi Madre.

För mer info, kontakta Terri Herrera, VD
terri@mimadre.se
Tel 0704 32 22 26a

Vi är som din morsa – fast bättre. Mi Madre AB är en kreativ byrå som grundades 2019. Vi arbetar med allt från visuella identiteter och magasinproduktion till reklamfilmer och PR. Mi Madre ägs och drivs av Terri Herrera, Lisa Rosman och Mari Wigren. Läs mer på mimadre.se