Extra bolagsstämma i Micro Holding AB (publ)

Pressmeddelande 2009-07-17

På stämman fattades följande beslut. Bolagsordningsändring Stämman beslutade att sänka gränserna för aktiekapitalet i bolagsordningens § 5 till lägst två miljoner kronor och högst åtta miljoner kronor. Minskning av reservfonden och aktiekapitalet Stämman beslutade att minska reservfonden med 36.745.405,34 kronor för täckning av förlust och att minska aktiekapitalet med 19.437.856,38 kronor för täckning av förlust utan indragning av aktier. Därigenom minskas aktiens kvotvärde till 0,01 kronor. Prövning av om bolaget skall gå i likvidation Stämman beslutade att bolaget inte skall gå i likvidation. Fastställande av antalet styrelseledamöter Stämman beslutade att reducera styrelsen till att bestå av tre ordinarie ledamöter med två suppleanter. Detta sker genom att ledamoten Jeffrey Cook utträder ur styrelsen på egen begäran och inte ersätts. Godkännande av företagsförvärv Stämman beslutade att ge styrelsen bemyndigande att träffa avtal om och besluta om företagsförvärv med betalning i form av nya aktier genom en större apportemission med stöd av det emissionsbemyndigande som lämnades av årsstämman 2009.