Micro Holding AB (publ) Delårsrapport 1 januari-31 mars 2009

Micro avvecklar butiker - fokuserar på e-handel och partners

• Micro Holding ABs nettoomsättning för perioden uppgick till 19,8 Mkr (32,8). • Resultatet efter skatt uppgick till –7,4 Mkr (-11,6). • Resultatet per aktie var -0,03 kr (-0,05). • Micro har tecknat avtal om att avyttra ytterligare två butiker till Mekonomen AB och dessa har efter periodens slut överlåtits vilket gör att totalt tio butiker har sålts eller i enlighet med planen att fokusera på e-handel och partnersamarbeten. • Efter periodens slut har beslut fattats om att avveckla butiken i Örebro och att stänga centrallagret i Anderstorp. • Efter periodens slut har styrelsen i dotterbolaget Micro AB ansökt om konkurs. • Styrelsen har för avsikt att inom kort kalla till en extra bolagsstämma för att informera aktieägarna med anledning av konkursen i Micro AB, beslut om minskning av aktiekapitalet och reservfonden för förlusttäckning samt därmed sammanhängande bolagsordningsändring. Styrelsen har beslutat att upprätta kontrollbalansräkning.