Micro Systemation erhåller order värd 3,2 milj på SoftGSM

Micro Systemation erhåller order värd 3,2 milj på SoftGSM Micro Systemation har fått order totalt värda 3,2 miljoner kronor från det belgiska företaget Option International och det svenska företaget Signator Scandinavia AB. Signator marknadsför Micro Systemations mjukvarumodem SoftGSM under namnet Pegasus SoftGSM och Option marknadsför mjukvarumodemet under namnet SoftRadius. Leverans av produkterna kommer att ske under oktober. - Efterfrågan på SoftGSM ökar för varje dag konstaterar Henrik Tjernberg, VD i Micro Systemation i en kommentar. Detta visar att vårt mjukvarumodem fungerar väl och att vår lösning är den bästa på marknaden för mobiltelefonanvändaren som vill kommunicera med hjälp av sin dator. Den ökade försäljningsvolymen är naturligtvis grunden till den positiva resultatrapport som Micro Systemation presenterade i fredags och som är företagets första positiva resultat sedan utvecklingsarbetet med SoftGSM startade. Den ökande orderingången bekräftas nu av de nya beställningarna från Option och Signator avslutar Henrik Tjernberg. Signator Scandinavia (www.signator.se) ledande leverantör i av ISDN-och mobila kommunikationslösningar i Sverige och har sitt säte i Solna. Option (www.option.be) är världsledande på mobil datakommunikation med huvudkontor i Leuven, Belgien. Micro Systemation bedriver produktutveckling och marknadsföring av mjukvarulösningar inom område mobil datakommunikation samt därtill hörande konsultverksamhet. I november 1998 lanserade Bolaget den helt egenutvecklade produkten SoftGSM. SoftGSM är ett mjukvarumodem för GSM-kommunikation. SoftGSM ersätter hårdvara i form av exempelvis ett PC-card vid datakommunikation via GSM-nätet. Sedan december 1998 handlas B-aktien i Micro Systemation inofficiellt via SIX-systemet. Micro Systemation AB, Box 3053, Råsundavägen 1, 169 03 Solna, fax 730 01 70 internet: www.msab.com, e-post: henrik.tjernberg@msab.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/10/19/19991019BIT00350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/10/19/19991019BIT00350/bit0002.pdf